X

"Organik Alışveriş : Organik ürünler, organik meyve ve sebzeler,
organik malzemeler, sağlık dolu organik bir yaşam burada."

KAPAT
Organikim Sepet 0
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

Organik Tarım/ Organik Ürün nedir?

Tohumdan hasata, hasattan son kullanıcıya ulaşıncaya kadar olan bütün aşamalarında, insana ve ekosisteme zararlı kimyasal girdi, katkı maddesi ve işlem/yöntem kullanılmadan üretilen, kontrollü ve sertifikalı ürünler “organik ürün” olarak adlandırılır. Organik ürünler kanun ve yönetmeliklerce tanımlı şartlar dahilinde, tüm süreçte izlenebilirliğin sağlandığı, her bir verinin kayıt altına alındığı bir tarım yöntemiyle üretilir.
Organik üretim, yalnızca tarlada başlayıp biten bir süreç değildir. Üretimin sıfır noktasından, ürünün tüketiciye ulaştığı ana kadar aklınıza gelebilecek her aşama denetlenir. Tohum, yetişme, hasat, işleme, paketleme, depolama, tüketiciye ulaştırılma… Organik üretim, tüm bu süreçlerin şeffaf ve kayıt altında olduğu bütüncül bir yöntemdir. Organik tarımda kullanılan tohumların yine organik üretim sonucu elde edilmiş olmaları, DNA’sıyla oynanmamış ve kimyasal veya radyasyon müdahalesine uğramamış olmaları şarttır. Organik üretimin tüm aşamalarında denetlemeler Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı‘nın yetkilendirdiği kontrol ve sertifikasyon kuruluşları (KSK)tarafından yapılır. KSK’ler de bakanlık tarafından belirli aralıklarla denetlenir.
Daha fazla bilgi için: en basit haliyle neye organik denir?, organik ürün rehberi

“Organikim.com.tr” nedir?

“Organikim.com.tr” tıpkı sizler gibi sağlıklı yaşamın en güvenilir yollarını ararken çıkılmış zor ancak keyifli bir yol..
Organik`im sağlıklı yaşam için en güvenilir ürünler ile en güvenilir markaları, %100 yine güvenli bir alışveriş ortamında aynı çatı altında buluşturan bir platformdur.
Doğa ile uyumlu yaşamı desteklemek , organik kavramının anlaşılır; organik ürünlerin ise ulaşılabilir olmasını sağlamak, tohumundan ambalajına kadar tüm süreci takip edilmiş ürünler ile sağlıklı yaşam imkanı sunmak organikim olarak en önemli motivasyonumuz.

Sitenizde hangi ürünler organik sertifikalı? Doğal olan ürünler neden ayrıca belirtiliyor?

Sitemizde bulunan ürünlerde ürün resmi kenarında “organik” rozeti koyduğumuz tüm ürünler organik sertifikalıdır. Sertifikalarını sitemizden inceleyebilir, her türlü bilgi talebiniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sertifikalar için buraya tıklayınız.
Sitemizde satışa sunduğumuz ürünlerde öncelikli tercihimiz “organik sertifikası”nın bulunmasıdır. Ancak bazı güvendiğimiz üreticilerin organik alternatifi olmayan ürünlerini de size ulaştırmak istediğimiz için “seçici” davranarak sitemizde bu ürünlere de yer veriyoruz. Bu ürünleri “doğal” “organik içerikli” “glutensiz” gibi sitemize özel rozetlerle birbirinden ayırarak sizi doğru bilgilendirmeyi hedefliyoruz.

“Organik” “Doğal” “Köyden”… Kafam çok karışık? Bu ürünler gerçekten “organik” mi? Farkını nasıl anlayabilirim?

Bu konudaki bilgi kirliliği tartışmasız.. Kaygı duymak ise çok doğal..
Pazarlarda, yol üzeri seyyar tezgahlarda kafamızı bir hayli karıştı. “Hakiki bal”, “hormonsuz domates”, “köy yumurtası”, “saf zeytinyağı”, “doğal un”… Aslında bu ifadelerin hiçbiri, bir ürünün “organik” olduğunu göstermez; hiçbiri resmi bir prensipler dizisine bağlı değildir. Organik ürünü tüm bunlardan ayıran tek ve en önemli şey sertifikasyondur. “Organik” sertifikası olan bir ürünün tüm üretim aşamaları, 5262 sayılı Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik’e göre gerçekleştirilmiştir.
Sadece sertifikalı ürün, insan ve doğa sağlığını olumsuz etkileyecek girdi ya da tekniklerin kullanılmadığını garanti eder. Yani sadece “organik” demek yetmez, bu konudaki iddianızın mutlaka belge ile kanıtlanması gerekir.
Bir ürünün organik olup olmadığı ürün üzerinde bulunan Organik Ürün Etiketindeki bilgilerden anlaşılabilir ve araştırılabilir. İlgili yasaya göre ürün etiketi üzerinde Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca verilen “Türkiye Cumhuriyeti Organik Tarım” logosu ve denetçi Sertifikasyon Kuruluşunca verilen “Kontrol ve Sertifikasyon Logosu” bulunmalıdır. Bu iki logo haricinde, Üreticiye ait “Organik Tarım Müteşebbis Kodu”, Ürüne ait Sertifika Numarası ve İşletme Kayıt Numarası olmazsa olmazdır.

Organik ve konvansiyonel arasındaki fark nedir?

Organik ürünlerde sentetik kimyasallar kullanılmaz ve bu durum üretimden son kullanıcıya kadar her aşamada kontrol edilerek belgelendirilir yani sertifikalandırılır. Organik ürünler 5262 sayılı Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğe uygun olarak organik tarım esaslarına göre yetiştirilir, ambalajlanır ve etiketli olarak satılır. Tarım bakanlığınca her aşaması denetlenir. Bu denetim klasik/konvansiyonel ürünlerde söz konusu değildir. En önemli fark da budur.

Nasıl üye olabilirim?

Ana sayfada sağ üst bölümdeki “üye ol” butonu ile ad, soyad, e-postanız ve belirleyeceğiniz şifre ile kolay ve hızlı üyelik mümkün. Ayrıca buraya tıklayarak üyelik işlemlerini tamamlayabilirsiniz.

Üyelik avantajları nelerdir?

Organik`im üyeliği ile sürekli değişen kampanya ve sitemizdeki yeniliklerden önce siz haberdar olursunuz, ayrıca dönemsel olarak sadece üyelere özel indirim ve avantajlar sağlanmaktadır.

Üye olmadan da alışveriş yapabilir miyim?

Alışverişiniz tamamlama aşamasında “Üyeliksiz Alışveriş” i tercih ederek, üye olmadan siparişinizi tamamlayabilirsiniz. Ancak üye olarak üyelere özel indirim ve kampanyalardan yararlanabilir, ürünler ve sağlıklı yaşamla ilgili güncel paylaşımlarımızdan haberdar olabilirsiniz. Henüz üye olmadıysanız buraya tıklayarak hemen üye olabilirsiniz.

Şifremi Unuttum/Bilmiyorum veya Şifremi Değiştirmek istiyorum? Ne yapmalıyım?

Daha önce sitemize üye olmuş, ancak şifrenizi hatırlamıyorsanız; üye girişi sayfasında ilgili alana üyeliğinizi oluştururken kullandığınız e-posta adresinizi yazdıktan sonra "Şifremi Unuttum" butonuna basarak yeni şifrenizi belirlemeniz için tarafınıza e-posta gönderilmesini sağlayabilir ya da buraya tıklayabilirsiniz.

Kredi kartı ile alışveriş güvenliğimi nasıl sağlıyorsunuz?

İnternet alışverişlerinizde kredi kartınızın güvenliği konusunda güvenlik sistemimizi sürekli olarak geliştiriyoruz. Alışveriş sırasında bilgilerinizi şifreleyerek güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlayan "128 bit SSL Güvenlik Sertifikası” kullanıyoruz.

Hangi yollarla ödeme yapabiliyorum?

Ödemenizi kredi kartı, havale ve kapıda ödeme (nakit) seçenekleriyle yapabilirsiniz.

Siparişim hangi koşullarda hazırlanıyor? Nasıl Gönderiliyor?

Ürünlerimiz en taze ve güncel üretim hassasiyetlerine göre , Tarım Bakanlığınca olması gereken şartları sağlayan ve denetime tabii olan depomuzda kategorilere ayrılmış şekilde depolanmaktadır. Soğuk zincir ürünleri ise ürüne özel soğutmalı alanlarda muhafaza edilir. Siparişinizdeki ürünler paketleme bölümünde gıda, temizlik ve bakım ürünlerine göre ayrıştırılarak paketlenir. Cam ürünler koruyucu havalı malzemeler ile yastıklanır, boşluk doldurma ile ambalajlanır. Soğuk ürünler ise buz ve köpüklü soğuk zincir bantı ile hazırlanır.

Siparişlerimin aynı gün elime geçmesini istiyorum. Ne yapmalıyım?

Saat 10.00`a kadar verilen siparişleriniz İstanbul İçi Hızlı Teslimat ile aynı gün kuryeye verilir ve mesai saatleri içerisinde teslimat yapılır. Saat 10.00 dan sonra verilen siparişler ise ertesi gün kuryeye verilmektedir. Lojistik sebepler ile aynı gün teslimat yapılamayan ilçelere ve mahallelere ise MNG kargo ile gönderim yapılmaktadır. (Adalar, Akfırat, Alemdağ, Anadolu Feneri, Arnavutköy, Başakşehir Köyleri, Beykoz Köyleri, Büyükçekmece, Çatalca, Garipçe, Kayabaşı, Kilyos, Pendik Köyleri, Polonezköy, Reşadiye, Rumelifeneri, Sarıyer Köyleri, Silivri, Sultangazi, Şile)

İstanbul dışında sipariş teslim süresi nedir?

İçerisinde sebze/meyve ve ekmek bulunmayan saat 15.00 e kadar verilmiş siparişleriniz aynı gün kargoya verilmektedir. Türkiye`nin her yerine ortalama 2 iş günü içerisinde ulaşabilmektedir.

Hangi Kargo Firması ile çalışmaktasınız?

İstanbul içinde özel kurye firmasıyla, İstanbul dışında MNG Kargo ile gönderim yapılmaktadır.

Sipariş verdikten sonra adres ya da ürün değişikliği yapabilir miyim?

Siparişiniz kargoya henüz verilmemiş ise elbette dilediğiniz değişiklik yapılabilir. Siparişiniz ile ilgili tüm konular için hafta içi 09.00/18.00 saatleri arasında 0216 350 54 54 müşteri hattımızdan, sitemizde yer alan Canlı Destek bölümünden ya da mesai saatleri dışında iletisim@organikim.com.tr üzerinden ulaşabilirsiniz.

İstanbul dışına neden Sebze/Meyve ve Tavuk gibi ürünler göndermiyorsunuz?

Ürünlerin tümünü daha çok insana ulaştırabilmek, Organik`im için önemli bir motivasyon. Ancak ürünlerin doğru adrese taze, sağlıklı ve güvenilir ulaşmasını fazlasıyla önemsiyoruz. Bu bakımdan soğuk zincir koşullarına uygun gönderim yapılsa dahi, kargo koşullarından etkilenebilecek hassas, bozulabilecek ürünleri sadece İstanbul içinde hızlı teslimat ile göndermekteyiz.

Ekmek ve Sebze/Meyve Siparişlerim neden ertesi gün gönderiliyor?

Ekmeğimiz sizin siparişinize özel bir tam gün ekşi maya ile mayalandırılarak hazırlanır ve bekletmeden gönderilir. Sebze ve meyve de size en tazesini ulaştırabilmek için depolanmadan, siparişiniz sonrası günlük olarak tedarik edilerek gönderilir. Bu nedenle ekmek, sebze ve meyve siparişleri bir iş günü sonra taze olarak paketlenerek size özel yola çıkar.

Ürünüm kargo koşullarında kırılır ya da zarar görürse ne yapmalıyım?

Türk Ticaret Kanununun ilgili maddeleri gereğince günlük tüketim maddelerinde cayma hakkı bulunmamaktadır. Buna rağmen müşteri memnuniyetini fazlasıyla önemsediğimizden zarar görmüş olan ürünleriniz ile ilgili fotoğraf çekmeniz ve Organik`im ekibi ile irtibat kurmanız yeterlidir. Hafta içi 09.00/18.00 saatleri arasında, 0216 350 54 54 müşteri hattımızdan, sitemizde yer alan Canlı Destek bölümünden ya da mesai saatleri dışında iletisim@organikim.com.tr üzerinden ulaşabilirsiniz.

Siparişlerimi nereden görebilirim?

Siparişlerinizi, "Hesabım" sayfasında bulunan "Siparişlerim" bölümünden görebilirsiniz.

Siparişimin elime ulaşamadığı durumlarda ne yapabilirim?

Kargo / Kurye firması siparişinizi belirtmiş olduğunuz adrese teslim etmektedir. Adresinizde bulunamamanız durumunda, kargonuzu getiren kişi paketinizi “adreste bulunamadığınıza” ve en yakın kargo şubesinden siparişinizi alabileceğinize dair bir not bırakır. Kargonuzun ilgili şubede 3 gün boyunca alınmaması durumunda siparişiniz tarafımıza iade edilir. Bu aşamada Müşteri Hizmetlerimizi arayarak destek isteyebilir veya adres değişikliği talebinizi bu aşamada iletebilirsiniz. Her durumda kargonuzun durumunu "Hesabım" sayfasında bulunan “Siparişlerim" bölümündeki “Kargom Nerede” linkine tıklayarak takip edebilirsiniz.

Kupon kodunu nasıl kullanabilirim? Kupon kodu hata veriyor.

Kupon kodunuzu alışverişinizi tamamlamadan önce sepet adımlarında “Kupon Kodunuzu Giriniz” alanına girerek kullanabilirsiniz. Kupon kodunuz hata veriyorsa, siparişinizde o koda özel tanımlanmış olan şartları sağlamamış olabilirsiniz. Örneğin bazı kodlarımız tek kullanımlıktır ve daha önce yine aynı üye tarafından kullanılmış olabilir; bazı kodlar üyeliksiz alışverişlerde çalışmıyor olabilir. Sorunun ne olduğunu anlayamadığınızda bizimle iletişim kurabilirsiniz.

Görüş ve önerilerimi nasıl iletebilirim?

Görüş ve önerileriniz bizim için çok önemli. İlettiğiniz görüş ve önerilerinizi en kısa sürede değerlendirip size geri dönüş yapıyoruz. İnternet sitemizde yer alan Canlı Destek bölümünden veya iletisim@organikim.com.tr adresine mail göndererek görüş ve önerilerinizi iletebilirsiniz. Ayrıca hafta içi 09.00/18.00 saatleri arasında 0216 350 54 54 Müşteri Hizmetlerimizi arayarak da bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sitenizde tedarikçi olmak için nasıl iletişim kurabilirim?

Satışlarımızdaki önceliği daima organik ve sertifikalı ürünlere yer vermekteyiz. Her yeni ürün; ambalajından içeriğine kadar makul süreler içerisinde tedarikçi uzmanlarımız tarafından değerlendirilir. Tedarikçi olmak için iletisim@organikim.com.tr adresine ürün görseli, bilgi ve irtibat numaralarını içeren mail atarsanız, satın alma birimimiz sizinle iletişime geçecektir.

back to top